معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ارومیه:

۴۱ شرکت دانش بنیان در بازار بورس فعالیت دارند/توان بخش خصوصی در ایده پردازی و نوآوری‌ها به کار گرفته شود/موانع پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان برچیده شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به این که ۴۱ شرکت دانش بنیان در بازار بورس فعالیت دارند، گفت: ارزش این تعداد شرکت در تابلوی بورس امروز بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است.
کد خبر : 4213
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
۴۱ شرکت دانش بنیان در بازار بورس فعالیت دارند/توان بخش خصوصی در ایده پردازی و نوآوری‌ها به کار گرفته شود/موانع پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان برچیده شود

 

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، سورنا ستاری ۱۵ شهریورماه در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید با بیان این که توسعه یک امر درون‌زا است، اظهار داشت: همگان در سطح استان بایستی دست به دست هم داده و خواستار توسعه باشند. نخبگان باید امورات را در دست گرفته و چشم به راه کمک دولت نباشند بلکه دولت و مسئولان ابزاری برای پیشرفت تلقی می‌شوند.

 

وی با تأکید بر این که پیشرفت و توسعه با نوآوری، ایده و خلاقیت میسر می‌شود، خاطر نشان کرد: باید از توان بخش خصوصی بر پایه نیروی انسانی خلاق در این راستا نیز استفاده شود.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر این که پول حلال مشکلات نیست و دانشگاه و آموزش نقش اساسی در پیشرفت و توسعه کشورها و جوامع دارد، گفت: آذربایجان غربی از نظر هیئت علمی با بیش از ۲ هزار نفر و یکصد هزار نفر دانشجو در این مهم می‌تواند نقش آفرینی کند.

 

وی با اشاره به این که با سرمایه گذاری در بخش آموزش می‌توان تأثیر مثبتی در اقتصاد ایجاد کرد، یادآور شد: اگر سرمایه گذاری در این بخش تأثیری در اقتصاد و معیشت مردم نداشته باشد مطمئنا در آموزش مشکل وجود دارد.

 

ستاری با تأکید بر این که دانشگاه‌ها باید از پول دولت فاصله گرفته تا پیشرفت روزافزون داشته باشند، ابراز کرد: دانشگاه زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که درصدی از درآمد خود را از طریق فروش محصولات و تولیدات شرکت و صنعت خود کسب کند.

 

وی عنوان کرد: اگر به دنبال تولید محصول و خدمات در بخش سرمایه گذاری هستیم بایستی بخش خصوصی در این مهم ورود کند بنابراین نتیجه‌ای که در تحقیقات بخش خصوصی به دست می‌آید قابل قیاس با تحقیقات دولتی نیست.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به این که ۴۱ شرکت دانش بنیان در بازار بورس فعالیت دارند، ابراز داشت: امروز ارزش این شرکت‌ها در تابلوی بورس رقم ۲۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که نشان از تحول ایجاد شده در بخش اقتصاد دانش بنیان است.

 

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای توسعه پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، بیان کرد: اقتصاد دانش بنیان وابسته به تفکر جوانانی است که در حال رشد هستند. فرهنگ سازی در این مهم نگاه به آینده فرزندانمان را تغییر خواهد داد تا بتوانند کارآفرینی کنند.

 

ستاری با بیان این که در بخش آموزش مشکلاتی در کشور وجود دارد تأکید کرد: بودجه کشور بر اساس سه پایه آموزش، دفاع و بهداشت استوار است و باقیمانده بخش‌ها کمتر از ۱۵ درصد بودجه را به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی با تأکید بر این که بخش خصوصی بایستی در توسعه دانشگاه‌ها نقش آفرینی کند، افزود: دلیل این موضوع کمبود یا مشکلات مالی نیست بلکه ظرفیتی که بخش خصوصی در ثروت آفرینی و پیشرفت را دارد نمی‌توان در دیگر بخش‌ها یافت.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: پژوهش دو بخش پایه و تجاری سازی دارد که بایستی دولت بخش پایه را حمایت کرده و در تجاری سازی ریسک سرمایه گذاری و سرمایه‌گذار را کاهش دهد.

 

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری و شرکت‌های دانش‌بنیان از نظر مقام معظم رهبری، تصریح کرد: بایستی موانع از پیش‌روی جوانان برچیده شود از این رو آمادگی کامل برای بازسازی ساختمان‌های اضافی دانشگاه‌ها برای استقرار شرکت‌ها و جوانان را داریم.

 

ستاری تشریح کرد: جوانان باید به دنبال ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بروند تا محصول و خدمتی تولید شود.

 

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد نفتی با پول می‌شود همه چیز را به دست آورد، تأکید کرد: در بخش اقتصاد دانش‌بنیان این امر با مسائل عقل و دانش صورت می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 52 در انتظار بررسی : 52 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.