راهیابی فیلم کوتاه “گَلَه” به ۱۴ جشنواره بین‌المللی با ایفای نقش بازیگر ارومیه‌ای

فیلم کوتاه «گَلَه» به نویسندگی و کارگردانی رحیم طوفان و تهیه‌کنندگی میترا وطن‌خواه و صادق حیدری و ایفای نقش امیر گلشنی بازیگر ارومیه‌ای، در اسفندماه سال ۹۹ جلوی دوربین رفت و در سال جدید به چند جشنواره مهم بین‌المللی راه یافت.
کد خبر : 4675
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
راهیابی فیلم کوتاه “گَلَه” به ۱۴ جشنواره بین‌المللی با ایفای نقش بازیگر ارومیه‌ای

«گَلَه» در زبان افغان به معنای شیربها است و این فیلم روایت‌گر یک رابطه عاشقانه بین دختر و پسر افغان که در ایران زندگی می‌کنند، است که زندگی خیلی سختی را سپری می‌کنند و برای تأمین مبلغ شیربها با مشکلاتی روبرو می‌شوند که در این راه علی‌رغم میل باطنی مسیرشان به سمت دیگری کشیده می‌شود.

 

«گَلَه» تا این لحظه در ۱۴ فستیوال جهانی در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، انگلیس، ترکیه و هندوستان انتخاب و موفق شده ۶ جایزه از جمله ۳ جایزه بهترین فیلم، ۲ جایزه بهترین کارگردانی و ۱ جایزه بهترین تیم بازیگران را دریافت کند.

 

یکی از بازیگران خوش‌ذوق ارومیه‌ای به نام “امیر گلشنی” نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته که در مصاحبه با ولات نیوز به معرفی خود پرداخت و گفت: از سال ۹۹ شروع به بازیگری کردم و اولین کار هنری‌‌ام بازی در فیلم کوتاه «کابوس» به نویسندگی و کارگردانی فرشاد هیراد از بازیگران و کارگردانان برجسته ارومیه بوده و دومین نقش من نیز بازی در همین فیلم کوتاه «گَلَه» بوده که توانسته موفقیت‌های چشمگیری را در عرض چند ماه به دست بیاورد.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ولات نیوز در مورد “تاثیر فیلم‌های کوتاه و به تصویرکشیدن مسائل جامعه و البته شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟” گفت:

فیلم کوتاه در این زمان یکی از نیازهای جامعه مدرن است، به طوری که فرصت محدود تماشاگر و میل به شنیدن یک پیام در زمان کوتاه یکی از دلایل استقبال از این فیلم‌ها است.

 

او ادامه داد: همین مسئله باعث شده که امروزه میل به ساختن فیلم کوتاه بیشتر شده و فرصت خیلی خوبی پیش آمده که فیلم‌سازان بتوانند دغدغه و مشکلات جامعه و فرهنگ اجتماعی را به تصویر بکشند.

 

گلشنی در ادامه افزود: امروزه در جوامع مدرن جهان فیلم‌سازی یک صنعت فوق پیشرفته هست و سرمایه‌گذاری خیلی خوبی روی آن انجام می‌شود و تمرکز خاصی بر آن هست، چون فیلم یک کشور نشان‌دهنده فرهنگ، هنر، تاریخ و ماهیت آن کشور است.

 

او در آخر گفت: خداروشکر در چند سال اخیر فیلم‌های ایرانی توانستند در جشنواره‌های خارجی بسیار درخشان باشند و افتخارات زیادی را کسب کنند و این باعث شده که دید و نگرش سینماگران و فیلم‌سازان کشورهای خارجی نسبت به سینمای ایران خیلی مثبت بشود و قدم رو به جلوی خیلی مهمی برداشته شده و همانطور که ذکر شد این مهم باعث شده که میل و تمایل به فیلم‌سازی خیلی بیشتر بشود و روز به روز شاهد موفقیت فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی باشیم.

 

 

انتهای پیام// حکیم بصیرت

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.