آذربایجان غربی قطب تولید انگور ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: آذربایجان غربی قطب تولید انگور ایران     به گزارش ولات نیوز ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جشنواره انگور سردشت با اشاره به اینکه شغل کشاورزی به‌نوعی عبادت پروردگار است اظهار داشت: کشاورزی از جمله شغل‌های سخت محسوب می‌شود ولی کشاورزان از جمله افرادی هستند که

کد خبر : 2684
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: آذربایجان غربی قطب تولید انگور ایران

 

 

به گزارش ولات نیوز ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جشنواره انگور سردشت با اشاره به اینکه شغل کشاورزی به‌نوعی عبادت پروردگار است اظهار داشت: کشاورزی از جمله شغل‌های سخت محسوب می‌شود ولی کشاورزان از جمله افرادی هستند که علاوه بر تأمین معیشت خانوار خود در راه تأمین امنیت غذایی مردم نیز تلاش می‌کنند.

 

اسمعیل کریم‌زاده گفت: شهرستان سردشت در ابتدای انقلاب ۲۶ هزار تن محصول کشاورزی تولید می‌کرد اما اکنون بالای ۸۵ هزار تن از محصولات مختلف کشاورزی را تولیدمی‌کند که این نشان از پیشرفت و توسعه این شهرستان دارد.

 

کریم زاده افزود: استان آذربایجان غربی بر اساس آمار و مستندات یکی از استان‌های تأثیر گذار در بخش کشاورزی است چرا که ۶ درصد تولیدات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.

 

وی بیان کرد: ۲۳ هزار هکتار باغات انگور در آذربایجان غربی وجود دارد که در سال گذشته موفق شدیم ۲۸۰ هزار تن محصولات تولیدی از انواع انگور را در استان شاهد باشیم و امسال پیش‌بینی می‌شود با وجود یخبندان، بارش کمتر و سرمازدگی قریب به ۲۰۰ هزار تن تولید انگور داشته باشیم.

 

اهمیت تمرکز بر بازار تازه خوری انگور در ایران

 

این مقام مسئول با ذکر این نکته که ۲۰ هزار هکتار از باغات انگور آذربایجان غربی بارور هستند تصریح کرد: ۱۱ هزار هکتار از باغات انگور مربوط به ارومیه است همچنین ۴۹۰۰ هکتار از باغات انگور استان در سردشت قرار گرفته که از میزان به طور متوسط ۳۰ هزار تن انگور ارگانیک در این شهرستان تولید می‌شود.

 

وی گفت: ۶۰ درصد تولیدات انگور استان ما قابلیت تازه خوری دارد و مابقی آن باید به فروش برسد و یا در قالب محصولات فرآوری شده به مردم ارائه شود و برای این امر هم حمایت‌های زیادی از سوی سازمان‌ها و ادارات مختلف لازم است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای حمایتی افزایش صادرات محصولات فرآوری شده انگور تولیدی استان است خاطرنشان کرد: یکی از دیگر راهکارهای بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد کارخانجات فرآوری و تبدیلی است که برگزاری این جشنواره‌ها اقداماتی در این راستا هستند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید زمینه بازاریابی و صادرات محصولات تولیدی را ایجاد کنیم تا شاهد انبار شدن محصولات تولیدی نباشیم عنوان کرد: برای خرید انگور توسط کارخانجات تبدیلی سیاست‌گذاری خواهیم کرد و به‌این‌ترتیب امیدواریم زمینه رضایت تولیدکنندگان فراهم شود.

 

کدخبر:۰۰۹۲۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 7 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.